Marzec 19

Cześć Europo!

03.03 2020r.

Zespół Edukacyjny w Bojadłach

Kiedy na szkolnego maila przyszła informacja o konkursie „Cześć Europo” wiedzieliśmy, że musimy wziąć w nim udział. Bardzo interesuje nas tematyka Unii Europejskiej i przygotowanie takiego dnia będzie dla nas wyłącznie przyjemnością. Jako klasa VIII na lekcjach wiedzy o społeczeństwie będziemy na ten temat rozmawiać, więc taki dzień dla nas i uczniów naszej szkoły stanie się bazą przyszłych rozważań. Od razu zabraliśmy się do pracy.

Przygotowania…

           Zaczęliśmy od opracowania scenariusza i planu całego dnia. Założyliśmy, że uczestnikami i odbiorcami wydarzenia będą uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły. Zaplanowaliśmy naszą akcję na sześciu godzinach lekcyjnych. Gdy opracowaliśmy scenariusz – podzieliliśmy się na  trzyosobowe zespoły, ponieważ klasa liczy 21 osób – powstało 7 grup. Każdy zespół przygotował prezentację wybranego kraju Unii Europejskiej- były to: Francja, Hiszpania, Włochy, Holandia, Belgia i Niemcy. Jedna grupa odpowiedzialna były za sprawy organizacyjne i przebieg całego wydarzenia. W organizację dnia włączeni byli również nauczyciele plastyki, techniki i muzyki. Pod ich kierunkiem młodsi koledzy wykonali flagi krajów Unii Europejskiej oraz kotyliony. Na muzyce uczyli się śpiewać m.in. „Ody do radości” oraz „Europo witaj nam”.

Według scenariusza uczniowie mieli odbyć podróż po wybranych krajach Unii Europejskiej, gdzie dowiadywali się jaka jest stolica danego kraju, kiedy przystąpił do unii, mieli też okazję poznać kulturę każdego z nich , a na koniec wysłuchali ciekawostek.

Każdy zespół miał do dyspozycji salę lekcyjną w której miał niegraniczone możliwości zaprezentowania kraju. Zespoły spotykały się przez 3 tygodnie tworząc prezentację multimedialną, planując aranżacje klasy oraz gromadząc rekwizyty. Zadbaliśmy również, aby uczniowie naszej szkoły dowiedzieli się  jak najwięcej o instytucjach Unii Europejskiej, jej symbolach i historii. 

Gdy nadszedł 3 marca…

Spotkaliśmy się wszyscy na sali gimnastycznej rozpoczynając od przypomnienia, co nas łączy jako Europejczyków. Następnie opowiedzieliśmy, jak powstała Unia Europejska oraz jakie są jej cele. Na ścianach widniały nazwy oraz funkcje instytucji UE. Zaprezentowaliśmy symbole UE i odśpiewaliśmy „Odę do radości”. Przypomnieliśmy sobie również polskie symbole narodowe. Młodsze dzieci miały okazję wykazać się wiedzą na ich temat.

  Następnie grupa prowadząca zapowiedziała podróż po przygotowanych krajach i uprzedziła, że na koniec podróży, klasy rozwiążą quiz dotyczący krajów, które odwiedzili. Zarówno klasy jak i nauczyciele z nimi podróżujący otrzymali karty oceny wycieczki. Dla najlepiej ocenionej wycieczki przygotowane zostały dyplomy i nagrody. Każda klasa odwiedziła ich sześć. Tam mogli obejrzeć prezentacje, rekwizyty charakterystyczne dla danego miejsca, a nawet miała okazję spróbować potraw  typowych dla kuchni prezentowanego kraju. Były więc: croissanty, francuskie sery, spaghetti, naleśniki holenderskie, frytki belgijskie i niemiecki wurst. Bawiliśmy się przy tym doskonale i „smacznie”!

Gdy wycieczki nadszedł kres, wróciliśmy na sale. To był czas na wysłuchanie uczniów – ależ było emocji i radości.

 Prezentujący kraje mogli usłyszeć wiele pochwał i miłych słów z ust uczniów naszej szkoły oraz nauczycieli. Był to również czas na wcześniej zapowiedziany quiz. Reprezentanci klas przez 15 minut odpowiadali na pytania dotyczące znajomości krajów, które odwiedzili. W tym czasie komisja liczyła głosy oddane na poszczególne kraje. Po zaprezentowaniu wyników quizu, zostały wręczone dyplomy. Momentem równie emocjonującym było ogłoszenie, która wycieczka podobała się najbardziej. Wygrała Francja!”Vive la France”- usłyszeliśmy okrzyki.

Na koniec zatańczyliśmy wspólnie belgijkę, której nauczyliśmy się od naszej belgijskiej grupy.  

To był piękny i wesoły dzień!

FILM




Opublikowano 19 marca 2020 przez admin in category "Bez kategorii